giovedì 30 gennaio 2014

Kampaajan työllistäminen kannattaa


 

Vielä muutama vuosi sitten minulla oli tapana sulkeutua kerran kuussa tunniksi vessaan ja värjätä kaakeleita, korvanlehtiäni, pyyhkeitä ja vähän hiuksianikin. Lopputulos ei koskaan ollut erityisen hyvä, koska en omistanut peiliä, jolla olisin voinut peilata takaraivoani. Monta vuotta tukkani oli siis edestä vaalea ja takaa tumma.  En osannut levittää väriä niin, ettei se olisi imeytynyt päänahkaani. Mutta koska olin köyhä opiskelija, kampaajien hinnastot hirvittivät.

Sitten yhtäkkiä innostuin kokeilemaan tukan värjäämistä kampaajalla. Minulle oli juuri syntynyt vauva, ja ajattelin lahjoittaa itselleni hetken hiljaisuutta kampaajan tuolissa. Sain eteeni kasan naistenlehtiä ja vahvaa kahvia. Takanani hääri mukava nainen, joka jutteli niitä näitä. Minä olin juuri ryhtymässä yrittäjäksi, ja kyselin kampaajalta, miltä yrittäminen tuntuu. Sain vertaistukea.

Lopputulos oli loistava. Kokenut kampaajan sai kotizombin näyttämään jumalattarelta. Mieleni teki hymyillä jokaiselle vastaantulijalle.

Sen käynnin jälkeen en ole enää itse myrkyttänyt itseäni hiusväreillä. En, vaikka kuukausituloni olisivat olleet neljäsataa euroa. Kampaajalla hiusten värjäyttäminen ja leikkaaminen maksaa noin sata euroa, mutta superkampaajani osaa värjätä hiukseni niin, ettei kasvuraja tule esiin yhtä voimakkaasti kuin itse värjäämässäni tukassa. Yksi käynti kerran puolessatoista kuukaudessa siis riittää.

Hinta on kymmenkertainen markettiväriin verrattuna, mutta kampaajalla käydessäni minä työllistän suomalaisen yrittäjän, saan hyvän mielen sekä säästän pyyhkeitäni.




Minun luottokampaajani nimi on Miia ja hän työskentelee viehättävässä Unikissa. Viimeisten kahden vuoden aikana jouduin kerran leikkauttamaan hiukseni toisella kampaajalla, ja tunsin syyllisyyttä. Luottokampaajaan kiintyy!


Luottokampaajalta saa myös somasti tarjoiltua kahvia ja pikkumakeaa. 

PS. Huomasin juuri, että Unikiin etsitään uutta tekijää. Jos siis olet alan ihminen, suosittelen suurella sydämellä.












Nessun commento:

Posta un commento